کانال علمی و پژوهشی دانشگاه فنی مهندسی بویین زهرا

امروزه بتن به طور فراگيري در ساخت اجزاء مختلف سازه‌ها به كار ميرود. بتن ازدو جزء سنگدانه وخمير سيمان تشكيل شده است. خمير سيمان مخلوطي از سيمان و آب مي‌باشد كه در اثر واكنش شيميايي سيمان و آب، روند سخت شدن آن ادامه يافته و در نتيجه سنگدانه‌ها را به صورت توده سنگ مانندي به يكديگر مي‌چسباند.

سنگدانه‌ها معمولاً به دو گروه ريز ودرشت تقسيم ميشوند. سنگدانه‌هاي ريز ازماسه طبيعي ياكارخانه‌اي، كه اندازه ذرات آن ها تا 6 ميليمتر مي‌رسد تشكيل شده و دانه‌هاي درشت، دانه‌هايي است كه روي الك شماره 16 (18/1 ميلي متر) باقي مي‌مانند.البته محدوده مشتركي در اندازه سنگدانه‌ها وجود دارد. خمير سيمان متشكل از سيمان،‌آب وهواي محبوس يا حباب‌هاي هواي عمدي مي‌باشد.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1388برچسب:بتن,بتن چیست,, :: 21:57
امیر هنرپرور

سیمان یا سمنت واژه ای ست که از لغت سمنتوم رومی گرفته شده و قدمت آن به پیش از میلاد می رسد. مصرف آن در ساختمان پانتئون شهر رم واقع در ایتالیا که مربوط به سنه 27 قبل از میلاد است دیده شده است. در ساختمان گنبد این بنا که 43 متر قطر دارد مخلوطی از خرده سنگ و آهک پخته به کار رفته است. ولی کشف سیمان به شکل امروز مربوط است به یک نفر بنای انگلیسی بنام ژوزف اسپدین که از پختن آهک و خاک رس در حرارت بالا و آسیاب کردن آن موفق شد ابتدایی ترین نوع سیمان را کشف نموده و آن را در تاریخ 21 اکتبر 1824 بنام خود در انگلستان ثبت نماید و نام محصول بدست آمده را سیمان پرتلند گذاشت. علت این نامگذاری همانطوری که گفته شد سیمان از سمنتوم رومی گرفته شده است و پرتلند نام جزیره ایست در انگلستان که رنگ سیمان پس از سخت شدن به رنگ سنگ های ساحلی این جزیره در می آید به همین دلیل نام پرتلند را به دنبال سیمان برای آن انتخاب نموده اند. البته قبل از ژوزف اسپدین اشخاص دیگری در فرانسه و انگلستان از پختن خاک رس و سنگ آهک مصالح مشابهی بدست آوردند ولی هیچکدام کار خود را دنبال نکرده و محصول خود را به ثبت نرسانیدند، زوزف اسپدین نخستین شخصی بود که سیمان را به در اوایل قرن نوزدهم در انگلستان به ثبت رسانید و آن را ابتدا برای ساخت فانوس دریایی مورد استفاده قرار داد.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 4 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 21:45
امیر هنرپرور

نام رسمی این مسجد « الرحمه» است در حالی كه عموم مردم به آن مسجد فاطمه زهرا(س) می گویند."مسجد شناور" نیز دیگر نام این عبادتگاه است زیرا از چهار طرف این مسجد در دریا قرار دارد. این مسجد بیشترین بازدید كننده را دارد كه اكثرا مسلمانان و حجاج شرق آسیا هستند.



           
جمعه 1 فروردين 1393برچسب:, :: 15:6
امیر هنرپرور

سرپناه از نیازهای اساسی و اولیه ی  انسان است که دردوره های مختلف زندگی به صورت های گوناگون به آن  پاسخ داده شده است. انسان  های اولیه برای پناه گرفتن از غارها که ساخته ی دست طبیعت بود بهره می گرفتند امابا گذشت زمان، آدمی با به کارگیری ابزارهایی که خودساخته بود و با استفاده ازمنابعی که طبیعت در اختیارش قرار داده بود، اقدام به ساخته محلی برای زندگی خود کرد. بدین گونه با پیدایش اولین سر پناه دست ساز بشر،پایه و اساس مهندسی عمران شکل گرفت.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 1 فروردين 1393برچسب:, :: 14:7
امیر هنرپرور

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


با عرض سلام خدمت دانشجویان عزیز وبلاگ علمی و پژوهشی دانشگاه با مدیریت خانمها زهرا خسروی،مینارضایی و آقای شهاب الدین مرادی شروع به کار کرد امیدواریم که وبلاگ مفیدی برای همگی باشه مسلمه که وبلاگ بدون حمایت شما به هیج جا نمی رسه پس ممنون میشیم پروژه های مختلف و هر مطلب مفید راجع به رشته ی خودتون رو به پست الکترونیکی وبلاگ بفرستید تا با اسم خودتون و توسط نویسنده ی رشتتون روی وبلاگ قرار بگیره
آخرین مطالب
پيوندها

 

 







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 32868
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1